Funksjoner
Utforsk hovedfunksjonene og andre smarte prosjektfunksjoner.
Mal-baserte prosjektområder
Velg en mal tilpasset ditt prosjekt for å opprette prosjektområder og Teams-grupper.
Prosjekter kan opprettes direkte fra ERP-systemer som Dynamics, eller ved å fylle ut et skjema. Hvert prosjektområde opprettes basert på et utvalg av maler som er skreddersydd for dine behov. Ved automatisk opprettelse kan maler velges basert på prosjektdata som for eksempel selskap eller avdeling.
En mal inkluderer mange ulike elementer, som prosjektets hjemmeside i SharePoint, mappestruktur, apper, fasevalg og meny. Man kan også velge om det automatisk skal opprettes Teams-grupper per prosjekt, med ferdig opprettede faner og applikasjoner.
Sentral prosjekt-hub
Få totaloversikten over dine prosjekter med synkronisert data og dashboards.
Prosjekt-huben samler data fra dine prosjekter og sørger for en løpende totaloversikt. Du kan visualisere fremgang og status i egne dashboards og dele rapporter med andre.
Våre egenutviklede nettdeler fjerner unødvendig informasjon i oversiktene, og gjør det enkelt for ansatte å finne sine egne prosjekter basert på medlemskap.
Vi tilbyr også en smidig kunde- og leverandøroversikt som gjør det enkelt å finne selskapsdokumenter, prosjekter, saker og kontaktpersoner i ett og samme grensesnitt.
Forsterket dokumenthåndtering
Full kontroll på dokumenter og maler med et sentralt mal-arkiv, godkjennelsesflyter og standardisert dokumentstruktur.
SharePoint skinner når det kommer til dokumenthåndtering, og vi har gjort det enda bedre! Med våre nye grensesnitt har vi økt brukervennligheten for å håndtere dokumentinformasjon og metadata.
Vårt sentrale mal-arkiv tilbyr både automatisk opprettelse av dokumenter og gjør det enkelt å plukke ned de dokumentene prosjektet behøver.
Med spesialtilpassede godkjenningsflyter blir det enkelt å holde kontroll på versjoner og historikk for prosjektets arbeidsdokumenter. Det er også lagt til rette for å bruke etablerte signeringsløsninger som AdobeSign og DocuSign. Les mer om digital signering her.
Vi har også lagt til rette for visning og nedbrytning av BIM-modeller.
Sentral erfaringslogg
Samle alle erfaringer fra prosjektene i en automatisk sentralisert erfaringslogg.
Lær fra erfaringer i samsvar med PRINCE2. Prosjektene som har sin egen erfaringslogg kan med ett tastetrykk dele utvalgte erfaringer til fellesregisteret. Loggførte erfaringer kan eksporteres fordelt på år, kvartal, enhet eller forretningsområde.
Prosjektplan
Bryt ned og visualiser leveransene med en umiddelbar visning i Gantt-diagram.
Bruk vår prosjektplan til å lage en overordnet plan som du kan dele med prosjektdeltakere. Legg inn elementer, rediger i rutenett og del med automatisk opprettet Gantt-visning.
Prosjektplanen kan videre brytes ned i underleveranser eller oppgaver med vedlegg og ansvarlige.
Oppgavehåndtering
Deleger oppgaver direkte i Microsoft Planner og Project på PC og mobil.
Microsoft slår sammen MS Project (Project for the web) og Planner (Tasks for planner).
Project 365 er rustet for dette og oppretter et nytt oppgavebrett for alle prosjekter. Prosjektledere kan tildele og administrere oppgaver til deltagere med automatisk varsling, frist og visning i de ansattes oppgave-app (To-Do).
Saksbehandling
Bruk vårt unike sakssystem for å håndtere endringer, begjæringer eller avklaringer.
Project 365 kommer med ferdig integrert sakssystem, som har en rekke muligheter og høy fleksibilitet. Opprett endringsmeldinger, forespørsler, avklaringer, innsynsbegjæringer og mer, med systematisk tilgangskontroll, delegering, dokumenthåndtering og historikk.
Saker kan delegeres til brukere eller grupper, som videre kan chatte sammen på Teams og oppdatere sine saker både fra nettleseren og Teams.
HMS og kvalitet
Få tilgang til prosesser, styringsdokumenter, avviksregistrering og sjekklister uten å forlate SharePoint.
Project 365 kommer ferdig integrert med moduler fra et av Norges mest etablerte styringssystem for kvalitet. Sjekklister og avvik knyttes mot prosjektet og skreddersydde nettdeler viser relevante og prosjektspesifikke notifikasjoner.
Ansatte kan utføre sine HMSK-relaterte oppgaver direkte på prosjektsidene og din virksomhet får en plattform for å etablere og implementere et komplett kvalitetssystem som møter kravene til ISO 9001-standarden.
Les mer om kvalitetsstyringssystemet her.
Andre funksjoner i Project 365
Dette er et utvalg av andre funskjoner som også finnes i løsningen.
Tilgangsstyring gjort enkelt
SharePoint tilbyr flere måter for å dele data og dokumenter, men kan til tider være vanskelig å navigere i forhold til tilgangsstyring.
Vår egenutviklede nettdel for prosjekttilgang gir deg raskt og enkelt oversikt over tilganger, samtidig som det er en trygghet for dine data.
Selskapsregister og -oversikt
Slå opp på selskap og finn alle relaterte dokumenter, prosjekter, saker og kontaktpersoner i ett og samme vindu.
Dokumentklassifisering
Bruk styrkene bak dokumentklassifisering og vær i henhold til gjeldende sikkerhetskrav.
Project 365 legger til rette for automatisk merking og kryptering av sensitive dokumenter og områder. Vår sentraloversikt gir en brukervennlig oversikt over all sensitiv informasjon på tvers av dine prosjekter.
Digital signering
Project 365 kommer med egenutviklede godkjennelsesflyter, som enkelt kan tilpasses virksomhetens behov. I tillegg er det lagt til rette for bruk av både DocuSign og AdobeSign direkte i grensesnittet.
Fasehåndtering
Administrer fasesjekklister i et sentralt register. Sjekklister legges til ved opprettelse av prosjektet og byttes automatisk ved fullførelser av relevant sjekkliste.
Alle brukere får en tydelig og interaktiv visualisering av prosjektfasene på startsiden i vår egenutviklede nettdel.
Risikostyring
Håndter og visualiser prosjektrisiko direkte i grensesnittet for alle, eller kun for utvalgte prosjektdeltagere. Risikovurdering er tilgjengelig via vår nettdel, med grafisk fremstilling i en klassisk risikomatrise. For mer avansert risikoanalyse og -håndtering kan vi integrere mot vår egen risiko-modul.
Kompetanseregister
Bruk styrkene bak dokumentklassifisering og vær i henhold til gjeldende sikkerhetskrav.
Hold oversikten over sertifikater, kompetanse og tilgjengelighet av kompetanse ved å bruke vårt kompetanseregister.
Utstyrsliste
Hold oversikten over utstyr, lokasjon og sertifisering/kalibrering med vår utstyrsliste. Fordel utstyr og verktøy på prosjekter og planlegg tilgjengelighet.
Timeregistrering
Beta-funksjon! Vår unike timeregistreringsapplikasjon lar deg hente inn timer fra både interne og eksterne prosjektdeltakere. Timene blir direkte tilgjengelig i løsningen og kan visualiseres for hvert enkelt prosjekt.
Sjekklister
Fyll ut dine skreddersydde sjekklister direkte i prosjektstyringsverktøyet i SharePoint.
Avvikshåndtering
Registrer prosjektspesifikke avvik direkte i prosjektstyringsverktøyet i SharePoint, og motta bruker- og personspesifikke notifikasjoner for oppfølging.
HMS-håndbok
Søk og les direkte i HMS-håndboken uten å forlate SharePoint.
Leselister
Se notifikasjoner for leselister og kvitter for endringer på én og samme plass.
Sikker jobbanalyse (SJA)
Gjennomfør en SJA direkte i vår egenutviklede nettdel.
Ser du etter en spesifikk funksjon?
Det kan godt hende at vi har den, selv om den ikke er nevnt her.
Utviklet for norske forhold
Med utgangspunkt i Prosjektveiviseren fra Digdir, er malene videreutviklet og tilpasset av norske prosjektledere og ledere med mange års erfaring i noen av Norges største virksomheter.